incir çekirdeğini doldurmak

Posted on Updated on


Şimdiiii…

Yazayım istiyorum. Biraz konuşayım, bir şeylerin çevresinde mantık yürüteyim, benzetmeler yapayım. İçim boşaldı galiba, zira daha önce istiyor olmaktan çok yapıyor olurdum.

Küçükken bir şey düşünmeden uzaklara nasıl bakarlar diyordum. Ben biraz bakınca zihnime onlarca şey üşüşüverirdi. Şimdi nasıl olduğunu merak etmiyorum. “Dinlenmek” sözü, şu aralar sessiz kalıdığımda ortamın beni dinlemesi olarak karşılık buluyor. İhtiyaç da duyuyuorum. Bir şeyler düşünmüyorum. StarWars’da R2-D2 vardı hani, onun gibi hissediyorum. Görmedin sen, deminden beri yazıp sildiğim çokca yarım cümle ve çok az tam cümle var. Bir kısmı da, yarım da olsa cümle olamayacak kadar tamlama idi daha, belki kelimelikten çıkamamıştı.

Şu aralar zamirlerle, sıfatlarla, edatlarla ve diğer akarabalarıyla hiç aram yok. Hangisi nerede kullanılıyordu hiç düşünmüyorum. Dilin akışına bıraktım, ne gelirse ard arada yazıyorum. Sık kelime tekrarlarına şahit oluyorum. Onları düzeltiyorum. Tekrar edenler kelime dahi olsa bayağılaşıyor. Düşün bi de hayatı, süregelen tekrarlar kalıplara dönüşüyor, onlar da “ne kadar uzun yaşam tamlamaları” olursa olsunlar “kalıp” kelimesi altında tek seferde söylenecek kadar basitleşiyor.

Sonra, paragraflar var işte, blok halde fikir yığınları yazı içinde. Bir yığını diğerinden ayırarak sürekliliği ve anlaşılırlığı sağlıyor. Uzunluk olarak bi değeri olmuyor bunun. Paragraf dediğin tek cümle de oluyor, pek çok cümle de. Burada esas alınan, sonuna kadar okunduğunda yazı içinde kendi başına yüklenebildiği anlam. Hayatı kısa pargraflar halinde mi yaşamalı, yoksa her paragrafı uzuuun uzuuuun mu anlatmalı şu an bilemiyorum. Ne kısalık basitlik demek, ne uzunluk zenginlik demek. Uzunluğu yerine göre ayarlamak bence beceri işi. Becebildiğimi söyleyemiyorum. .oku çıkıyor bazen. Al bir de argo sana. şimdiye kadar kullanmamıştım.

“nebileyim”.
Evet, ayrı yazılıyor.

Dil bilgisi takıntılı birinin, cümledeki dahi anlamındaki “de”yi her gördüğünde bunu ayrı yazmalıydı dediği gibi bunun da ayrı yazılması gerektiini düşünüyor olabilirsin. Almanca’yı biraz öğrenip kelimelere bir göz atmanı öneririm. Eğer bir tamlama, kelime olmayı haketmişse uzuuun uzuuun kelime oluyor. Gerçi haketmeyi neye göre belirlediklerini hala bilmiyorum.
Wir lernen Deutsch!
Mesela: “spitzmundwackelohrenblinzelnaugenschnuppernnasengesicht
Cümle gibi… Sonuna nokta koyası geliyor insanın, hatta üç nokta. Anlamı garip bir şeydi, “yamuk burunlu aptal bakışlı bilmem ne kulaklı görünüm” gibi filan…
Tamam, dilimiz Almanca değil ama bence bazı tamlamalar veya iki-üç kelimelik fiilli ifadeler kelime gibi tek seferde söylendiği için, birleşerek yeni bir kelime muamelesi görmeyi hakediyorlar. “nebileyim” gibi. Hatta “nebliym” olarak söyleniyor. Türkçemiz de yazılışı farklı, okunuşu farklı diller gurubuna girdi hayırlısıyla 🙂

Neblim işte…
Uzun zamandır yazmamışım onu farkettim. Şimdi buna ne başlık koayacağımı düşünüyorum. Başlığı da olacak öyle ya… Daha önce “başlığa gerek yok” hakkımı başka bir yazıda kullanmıştım. Bir başkasında “3nokta…” Joker hakkı gibi bunlar. İlle de isimlendirmek gerekiyor olmaktan hoşlanmıyorum. Böyle her şeye isimler bulmak ne popülist yaklaşım. Konuşurken de her anlatımın başına başlık ilave edildiğini düşünsene? Nihayetinde şimdiye kadar yazdıklarımının incir çekirdeğini doldurduğu yok. Bu arada “İncir çekirdeği” adında bir film de varmış, bilmiyormuşum. Ha bu beni eksiltmemişti ama olduğunu bilmek bişeyler kattı illaki.
Aaaa… Bu yazıya “incir çekirdeğini doldurmak” mı desem?

Olabilir… Hatta iyi fikir  : )

Derdinin çekirdeği değil, incirin ta kendisi olduğu güzel günler diliyorum…
Yediğin ilk incir tatlısı hediyem olsun : )

2 thoughts on “incir çekirdeğini doldurmak

    meltem said:
    Ekim 17, 2011, 14:34

    Acaba filmin adı incir reçeli miydi? 🙂

    Jemand in der TR responded:
    Ekim 17, 2011, 16:29

    Hayır, değil 🙂
    O da var ama yazmadım.

Diyecek en az bir şeyim var:

