Lütfen şunu demeyin…

Posted on


Şunu derken çok çok dikkat rica ediyorum:

“Türkler ve Kürtler kardeştir.”

Böyle bir cümle, böyle bir tümce yok, talihsiz şekilde kurulmuş ve herkesce dillendiriliyor. Ülkeyi Kürtler ve kalanı olarak ayırıyor bu cümle. Kalanı “saf” Türk değil bu memleketin, Türkiyeli olmak kavramıyla Türk olmak kavramını ayırmamız gerek. Defalarca sıralanan “lazımız, çerkezimiz, arabımız, romanımız…” serisini bilen insan “Türk-Kürt” kardeştir dememeli. Kürtler de kardeşimiz denebilir ama diğeri denmemeli.

Bizim memleketin güzelliği “rengarenkliğinde”.

Onlara Kürt diyen zihniyetle düşününce kendime Türk diyemiyorum, bir dedem gürcü, biliyorum. Ortada mı kaldım şimdi? İş kafatası ölçümüne kadar gider…

Seçerek konuşalım.

3 thoughts on “Lütfen şunu demeyin…

    yolcu said:
    Ekim 27, 2011, 13:25

    İnsanları kardeş yapan ya kan bağıdır, ya da müslümanlığıdır. Bunun dışında insanların kardeşçe yaşaması mümkün değil. Benim inancıma göre tabii. İslam ırkçılığa karşıdır. İnsanların kökeni illa bir yerden gelecek. Bu kendi tercihi değildir. Kendi seçmediği bir şeyden dolayı nasıl yargılanabilir?

    Ben ne olduğumu bilmiyorum açıkçası. Sizin de belirttiğiniz gibi Türkiye’de doğdum. Kendisini kürt diye adlandıran insanlar da Türkiye ‘de doğdular. Sorun nedir o zaman?

    Birisi bana -Sen nesin? diye sorsa. -Elhamdülillah Müslümanım derim. Türküm demek aklımın ucundan bile geçmez. Çünkü benim için bir değer ifade etmiyor.

      Jemand in der TR responded:
      Ekim 30, 2011, 12:20

      Elhamdülillah ki müslümanız.
      Fakat, Cuma namaznın 4 rekat kıldıracak kadar bu işten habersiz insanlarla din paydasını konuşamayız.

      Bence Türkiye’de yaşayan herkes için en büyük payda “Türkiyeli olmak”tır. Etnik ayrımcılığa karşı (bence) en etkin karşılık budur.

      Aynı topraklarda aynı suyu komşu hakkına uyarak içebiliyorsak sorun bitmiştir. Ötesi ayrcımcılıktır.

    oropa said:
    Kasım 1, 2011, 14:22

    “Türk Kürt kardeştir.” lafının altında gerçekten sanki Türkiye’de sadece iki halk yaşıyormuş gibi bir anlam vardır. Halbuki bu ülkede binlerce Laz, Çerkez, Gürcü, -saymadan geçersek ayıp olur- Hemşinli, Megrel, Roman, Abhaz vardır. Alışılagelmiş olan “Türk Kürt kardeştir.” lafını daha dikkatli kullanırsak az önce saydığım bu halkların da hakkını vermiş oluruz bence.

    Nihayetinde bir halkı halk yapan sayısı değil kültürüdür.

Diyecek en az bir şeyim var:

