Divan: All-in-one

Posted on Updated on


Çekyat, oturma grubu, baza filan yoktu eskiden orta direğin evinde, bu vardı. Her işi görürdü.
Üstünde otururduk. Gece olunca kırlentleri kaldırır yatak yapardık. Somyanın üstü yün yatak olurdu genelde. Ezildi büzüldü derdi olmazdı, kabartır yeni gibi yapardık.
O örtünün eteklerinin ardı çok amaçlı ambar görevi görürdü. Plastik selelerde giysiler, oyuncaklar, elektrik süpürgesi, daha neler neler… Hepsi sığardı oraya, müthiş döküntü kaldırırdı.
İstikbal’i, Yataş’ı olmazdı bunların. Sadece yaylı somyası alınırdı. Üstündeki yatağı, örtüsü, kırletleri evde tamamlanır, divan olurdu.
Bu basit yapı, oturma-yatma-saklama mobilyalarının all-in-one haliydi.
Çok da maddi imkan olmayınca zaten pek seçenek de kalmazdı.

Ne yalan söyleyim, geniş ve rahattı da 🙂

Büyük şehirlerde artık pek kullanılmıyor ama kalanı için hala bir mobilya.

10 thoughts on “Divan: All-in-one

    Ertuğrul said:
    Ekim 31, 2012, 16:06

    Bizde de vardı. Çocukluğumda. Severdim ben divanı. Geniş ve rahattır. Yaylanırsın. Yaylarının sesi kulaklarımda… Çocuk için ayrı güzel. Oyun gibi bir şeydi onun üzerinde olmak. Bir divan, bir soba vardı eskiden evlerde mobilya olarak. Peki biz daha az mı mutluyduk, senin başka bir yazında sorduğun gibi?

    yolcu said:
    Aralık 13, 2012, 20:26

    Ben severdim aslında. Hatta altına girip oyun oynamayı da. Zaten çocukluğumda hep bir yerlere saklanıp yalnız kalma merakım vardı. Masa olur, dolap olur farketmez. 🙂

      Jemand in der TR responded:
      Aralık 17, 2012, 01:06

      Divanın kırlentlerinden ev de yapmış olmalısın o halde 🙂

        yolcu said:
        Aralık 17, 2012, 09:28

        Aslında bizim evde bir tane divan vardı. Ama koltukların minderlerini kaldırıp üzerine koyardım. Bu herhalde müstakil bir ev oluyor.
        Nereden bildiniz? 🙂

    Jemand in der TR responded:
    Aralık 17, 2012, 12:45

    Köşe bucak saklanmayı sevenler için güzel oyundur.
    Biz de küçükken yapardık.
    Evi divanın üstüne kuruyorsan, divanın altıyla birlikte dubleks ev oldu demektir 🙂

      yolcu said:
      Aralık 17, 2012, 14:12

      Hayır tekli koltuğun minderini çıkarıp yine koltuğun üzerine (kol koyduğumuz yere) koyuyordum. Şimdi düşünüyorum da, oraya nasıl sığabiliyordum acaba? Hem de sakızların vs. içinden çıkan küçük hayvanlarımla beraber.

    Jemand in der TR responded:
    Aralık 17, 2012, 14:34

    o zamanlar istemek yeterli oluyordu.
    kalanını hayal gücü hallerderdi.
    sığmak istiyorsan sığarsın 🙂

    şeyma said:
    Ağustos 30, 2013, 10:00

    bu sabah uyandım ve yatak odama baktım ne kadarda rüküş duruyor mobiler mobilyalar hele yatak uyuyabiliyorsan uyu sırt ağrısı olmadan hemde visco diye tabir edilen güya en iyisi gözlerimi tavana diktim ve keşke annanemin divanlarından bulşsam bi tane dedim ve fırladım yataktan acaba benim gibi hala divan arayan varmı diye yada nerde bulurum diye sosyal hesabımda resim paylaştım ve ne kadar çok seveni ve özleyeni olduğunu gördüm karar verdim ilk fırsatta bir divan yaptırcam yaylı somyalar hala satılıyormuş zaten neden bu işkenceye devam edeyim ki olup olanca bir uyku keyfimiz var artı olarak görsel olarakta gayet sıcak ve huzurlu görüntüsü var benim gibi geçmişini bırakamayanlar sanırım zaman zaman onları hayatlarına geri almak istiyor…. biz divanların minderlerinden odalar yapardık içinede küçük aynalı kosüldeki belki yıllık fincanları saklar evcilik oynardık neden se büyükler o zamanlar korkmuyordu bir şey olacağından eşyalarına ya biz daha değerliydik yada şimdiki ıvır zıvırlar daha değerli anneler çocuklarına ne dışarda ne evde doğal ortamı veremiyor odalarda plastik oyuncaklarla hayal gücü ne kadar derinleşebilir ki….

      Jemand in der TR responded:
      Eylül 1, 2013, 23:55

      Geniş ve rahattı. İstikbal’in somya yaptığını düşünsenize 🙂 mutluluğun yolunun Ikea kataloglarından geçmediğini bu şekilde anlamış bulunuyoruz.

Diyecek en az bir şeyim var:

